Thursday 14 May 2009

Tiganusii spalatori de parbrize

Cum stateam eu asa intr-o zi pe peronul garii izolat asa, si dadeam salatini la porumbei, vad niste tiganusi care aruncau pe alt peron cu o sticla (sticla cu sampon de urzica cemai) in sus si o lasau sa sara de asfalt …
Nu stiam cum sa-l abordez si-mi vine o idee. I-l fluier. Si vine cam tarsit asa dar vine . Zic de ce arunci ma sticla aia in sus? Se uita cu o aroganta asa mai mult de aparare la mine sin u intelege c ear trebui sa raspunda. Il intreb te jucai? Zice da… Pai si as ate joci? Ia de aici o ciocolata si joaca-te altfel. Mai ia si niste bani si du-te pentru ei si arunca-mi gunoiul asta la un cos. Erau doi si dup ace m-au asigurat k la cos merg sa arunce gunoiul si ca impart ciocolata in doua i-am lasat sa plece.
Ma uit dupa ei zic… In gandul meu eram fericit ca am facut un lucru bun si le-am dat o lectie. Defapt am gresit! De ce ? Le-am dat impresia ca oamenii sunt buni. Nu e adevarat. Cel putin nu toti.
Nu! Nu au aruncat gunoiul altundeva si nici ciocolata nu a mancat-o singur. Nici sticla nu o mai folosea drept minge. Dar? … Dar a facut indulgenta, naiv fiind din cauza mea, sa ceara la un grup mai dincolo un banut sa isi ia ceva de mancare. Bineinteles ca am asistat la o bataie a copiilor de rromi. Si sar repede la grupul de tineri: de ce dati ma in el? Sa se duca sa munceasca nu sa cerseasca. Ce idioti sunteti le zic. Voi le dati lestii de viata copiilor astora care de la 50 cm ies pe strada sa cistige banul? Voi le ziceti lor sa munceasca? Oare sunt ei de vina ca parintii lor nu le ofera conditii si o educatie proprie?
Ziceti ma oare nu e mai bines a le dati o bucata de paine decat un sut in cur?

Morala: rasa asta a tiganilor e urata. Dar este urata pt k este izolata si saraca. Chair eu am un vecin care mi-a dat dovada vie ca un tigan cu educatie nu e altfel decat noi decat putin la culoare. Are un copil luat prin centru maternal. Nu unu, mint … doi! Si ambii sunt cuminti si frumosi.

Cu respect,
Link

No comments:

Post a Comment

Comment